

“Hoe kan ik wehelpen.nl inzetten bij mijn cliënten?” We horen deze vraag regelmatig. En daar is nu een goed antwoord op: via de tips van collega’s op de speciale pagina voor professionals. Daarnaast hebben we ook de informatie op de homepage voor Hulpnetwerken verduidelijkt. Zodat klanten weten waarom gebruik van een hulpnetwerk een goede keuze voor hem of haar is.
Homepage voor hulpnetwerken
Het aantal hulpnetwerken stijgt. Dat is een goed teken. Maar niet iedereen weet precies wat de toegevoegde waarde is. Daarom hebben we de informatie op de pagina vóór inlog aangepast en de voordelen bovenaan geplaatst. De lezer kan zich zo een goed beeld vormen hoe je een hulpnetwerk kunt inzetten en de verschillende functies eruit zien. Voor mantelzorgers kan het een kennismaking zijn met de beweging WeHelpen voordat ze een account aanmaken. En professionals kunnen dit middel samen met de potentiële gebruiker bespreken. Op deze manier wordt het nog gemakkelijker cliënten te wijzen op de mogelijkheden van een hulpnetwerk.
Pagina voor professionals
Veel bezoekers van wehelpen.nl komen uit allerlei professionele kringen en beroepsgroepen. Ze hebben behoefte aan vakgerichte informatie wat wehelpen.nl in hun werk kan betekenen en op welke wijze het instrument kan worden ingezet. Herken je dit? Mooi! Want daarom hebben we nu een pagina voor professionals gerealiseerd. Vanuit verschillende invalshoeken zoomen we in op ervaringen uit de zorg en welzijn. We informeren en begeleiden bij de kennismaking met WeHelpen, en de mogelijkheden hoe wehelpen.nl kan worden gebruikt. Kennis van anderen delen dus, die nog beter dan wij kunnen vertellen waarom ze geloven in deze manier van informele hulp. Dat is de kracht van elkaar.
Waar vind je deze pagina’s?
De pagina’s zijn zowel via de homepage van wehelpen.nl bovenin (‘Hulpnetwerken‘ en ‘Professionals‘) als via de rechtstreekse url’s te benaderen.