

Tablet voor ouderen vermindert eenzaamheid en maakt mantelzorg makkelijker
In november krijgen 50 Groningse cliënten van TSN Thuiszorg de beschikking over de Compaan. Deze speciale tablet voor ouderen biedt de mogelijkheid om berichten uit te wisselen, foto’s en video’s te ontvangen, spelletjes te spelen en te beeldbellen met familie. Voor veel ouderen een eenvoudige maar vooral plezierige manier om contact met hun dierbaren te onderhouden.
Direct contact met TSN, via Compaan
Door de bijzondere samenwerking met TSN Thuiszorg en Compaan kunnen de gebruikers contact leggen met TSN Thuiszorg. Cliënten hebben, via de Compaan, onder andere de zorgmomenten van TSN: die worden automatisch in de digitale agenda weergegeven. Bovendien kan men gebruik maken van maaltijden en de was-service én is er op eenvoudige wijze toegang tot het zorgdossier.
WeHelpen vergroot sociaal netwerk
Ook het platform wehelpen.nl is vertegenwoordigd op de Compaan. Wehelpen.nl verbindt het vrijwillige hulpaanbod en hulpvragen aan elkaar. Juist bij ouderen ligt een behoefte aan een wandeling, een gesprekje en een behulpzaam handje hier en daar, Zij kunnen hun verzoek voor vrijwillige hulp van buurtbewoners met 1 druk op de knop kenbaar maken. Of dit door een bekende laten doen.
De Compaan biedt ook de mantelzorger extra voorzieningen. Zij kunnen op afstand een oogje in het zeil houden. Bijvoorbeeld met behulp van de goedemorgen-functie, door de agenda te beheren of een medicatieherinnering in te stellen. Ook is het mogelijk op gezette tijden instructievideo’s van activiteiten waar mensen wat extra ondersteuning bij nodig hebben, af te spelen.
Door de bijzondere samenwerking staat de zorg voor kwetsbare ouderen in Groningen centraal.