

Ben jij enthousiast, goed in geschreven communicatie en heb je zin in vrijwilligerswerk bij een jonge en bruisende start-up? WeHelpen zoekt vrijwilligers voor invulling van de landelijke servicedesk. Samen met de community manager dragen zij zorg voor een juiste afhandeling van de vragen die bezoekers van de website hebben over het gebruik van wehelpen.nl. De website heeft zo’n 33.000 gebruikers en dit aantal groeit dagelijks.
WeHelpen is een landelijke organisatie die elkaar helpen vanzelfsprekender wil maken via de website wehelpen.nl. Iedereen in Nederland kan zo hulp vragen en aanbieden. Ook kan kosteloos een (besloten) netwerk aangemaakt worden om de hulp rondom iemand te organiseren. Kortom: burenhulp nieuwe stijl!
Belangrijke taken:
- Monitoren en moderaten van de website wehelpen.nl.
- Antwoorden en tips geven aan gebruikers van het platform.
- Stimuleren van interactie tussen de gebruikers.
Deze werkzaamheden doe je via de e-mail en de berichtenservice van de website. Zo nodig neem je telefonisch contact op om ondersteuning te bieden. Je doet dit in nauwe samenwerking met de community manager.
Wie zoeken we?
- Iemand die minimaal 2 dagdelen per week beschikbaar is en
- goed is in geschreven communicatie.
- Die affiniteit heeft met informele hulp, hulpvragen en netwerken,
- graag online is en sociale netwerken interessant vindt.
- Iemand die het vanzelfsprekend vindt om mensen te helpen,
- enthousiast en initiatiefrijk is met een servicegerichte instelling.
- En tot slot zelfstandig en taakgericht kan werken, waarbij hij/zij anderen motiveert en inspireert.
- MBO werk- en denkniveau.
Wat staat daar tegenover?
- De mogelijkheid om ervaring op te doen met een nieuw instrument voor burenhulp.
- Je krijgt ondersteuning en begeleiding van een professional naast
- nieuwe contacten, inzichten en innovatie!
- En een bureau (met stoel) op ons kantoor in Groningen (waar mogelijk werk je deels vanuit huis).
Meer informatie en reageren bij Esther Poelsma via info@wehelpen.nl.