De Facebookpagina van WeHelpen heeft meer dan 26.000 fans. En daar zijn we blij mee. Want ook al hebben nog niet alle fans een account op wehelpen.nl, ze zorgen wel voor aandacht. Regelmatig zien we dat het eigen netwerk wordt ingezet om iemand op de website te hulp te schieten: ‘Annemieke, is dit niet écht iets voor jou?’ Waarop Annemieke laat weten dat ze natuurlijk graag even wil helpen en vervolgens klikt ze op de link naar de betreffende hulpvraag op het platform.
Enschede
Zo plaatsen we een paar weken terug een hulpvraag over eten koken in Enschede. Een wijkverpleegkundige deed namens een cliënt de oproep op wehelpen.nl om af en toe voor hem te koken. Wat ze niet had verwacht: het regende reacties! Zoveel dat het haar nauwelijks lukte om iedereen te beantwoorden. Het bericht werd 64 keer gedeeld en bereikte bijna 20.000 personen. En goed nieuws voor de hulpvrager, want er is een mooie match uit voortgekomen.
Voorbeeld volgt
WeHelpen vertoont op haar Facebookpagina voorbeelden van actuele hulpvragen om anderen te inspireren en te enthousiasmeren. Zo kun je zien dat je via wehelpen.nl ook kunt vragen om twee stoelen een paar etages naar beneden te verhuizen, of samen met de scootmobiel een wandeling te maken. We kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk wordt geholpen: wehelpen.nl biedt de mogelijkheid om elkaar te vinden. En hoe meer mensen zich aansluiten bij de website of op de Facebook-pagina, hoe groter de kans op een match. Dat geeft de hulpvrager een goed gevoel, daar wordt de hulpbieder blij van en daar doen we het allemaal voor.
Account aanmaken
Help jij al mee? Een account aanmaken is zo gebeurd. Ga naar wehelpen.nl en help mee.