Vorige week was PGGM, een van de founders van WeHelpen, gastheer voor een co-creatiebijeenkomst van de coöperatieleden van WeHelpen. In een kleine twee uur kwamen verschillende initatieven aan de orde, zoals aanjaagteam, lokale promotie en jaarplan 2015. De bijeenkomst was een succes!
Helaas hield de griep ook een aantal genodigden in haar greep, waardoor we op het laatste moment met een aantal afzeggers werden geconfronteerd. Maar met tweeëntwintig personen was de zaal toch goed gevuld. In een rap tempo kwamen allerlei zaken aan de orde. Zo vertelde Rian Vereecken van HulstvoorElkaar over de opzet van hun ambassadeursoverleg. En nam Diana Elsinga de aanwezigen mee bij de realisatie van www.heerenveenhelpt.nl en het introductiefilmpje over WeHelpen. Willem Horvath van Rabobank Enschede-Haaksbergen liet weten, dat zij vanaf medio maart verenigingen en stichtingen die een beroep doen op de Rabobank Clubkas Campagne stimuleren via WeHelpen een bijdrage aan de maatschappij te leveren.
In de pauze en tijdens de lunch was er gelegenheid om de verbinding te zoeken met elkaar en ideeën uit te wisselen. Waar het ene coöperatielid, zoals Lumens Groep/Vrijwilligerspunt Eindhoven zeer actief is met promotie en merkbekendheid van WeHelpen, staat het andere coöperatielid aan het begin van de implementatie. Kennis delen met elkaar is de kracht van elkaar in praktijk gebracht.
Afsluitend werd gesteld dat de bijeenkomst uitermate nuttig was, en de investering in reis en tijd meer dan waard. De aanwezigen gaven de co-creatie voor coöperatieleden een dikke acht. En om met de woorden van een van hen te spreken: ‘Wat me het meeste bijblijft, is het enthousiasme van de leden. Wat zijn ze trots op WeHelpen! Echt zo mooi om te zien. Daar wil je bij horen!’
Het verslag en de presentatie zijn terug te vinden in de toolkit WeHelpen.