Het aantal leden van WeHelpen is weer verder gegroeid. Nieuwkomer binnen de WeHelpen-gelederen is Libercare, een innovatief en dynamisch bedrijf dat zich ten doel stelt de zelfredzaamheid van mensen te ondersteunen en te bevorderen. Hierdoor kunnen zij langer zelfstandig blijven. Jonathan Bruinvels, commercieel directeur, vertelt er graag wat meer over.
‘We spelen in op de trends dat het aantal senioren sterk toeneemt en dat we met elkaar steeds ouder worden’, zegt Jonathan. ‘De zorgvoorzieningen zijn echter beperkt en er dreigt een groot te kort aan zorgpersoneel. Ouderen zullen dan ook langer zelfredzaam moeten zijn. Er zijn allerlei technische ontwikkelingen die dit ondersteunen. Wij hebben er voor gekozen om het persoonlijk contact met de klant leidend te laten zijn en de technische mogelijkheden ter ondersteuning in te zetten.’
Persoonlijke alarmeringsdienst
Jonathan vervolgt: ‘Libercare biedt een uitgebreide persoonlijke alarmeringsdienst voor senioren. Met dag en nacht bereikbare persoonlijke assistenten die je kan bellen met een mobiele telefoon of smartphone (via de app) voor hulp en informatie. Je krijgt 24 uur per dag en 365 dagen per jaar direct een persoonlijke assistent aan de lijn. Deze helpt je als je je onwel voelt worden, bent gevallen of je enkel verstuikt tijdens een wandeling. Maar ook bij het vinden van het juiste adres, het opzoeken en doorverbinden met een telefoonnummer of het vinden van de dichtstbijzijnde apotheek of huisartsenpost. Er zijn talloze redenen te bedenken om contact op te nemen met Libercare. De persoonlijke alarmeringsdienst maakt gebruikt van GPS locatiebepaling om nog beter hulp te bieden en informatie te geven. Waar je ook bent en wat je ook doet in binnen- en buitenland.’
Meer weten?
Als je na het enthousiaste verhaal van Jonathan meer wilt weten over Libercare, neem dan gerust een kijkje op hun website.